Liga Matematyczna - kl. IV - styczeń
Zad 1. (3 pkt.)
O ile liczba o 17 większa od 39 jest większa od liczby o 5 mniejszej od 52?
Zad 2 (3 pkt.)
Kubuś Puchatek odkrył trzy magazyny, w których wiewiórki przechowywały orzechy. Kubuś liczył dokładnie. W pierwszym z nich wiewiórki miały 9 razy więcej orzechów niż w drugim. W drugim magazynie był o 28 orzechów mniej niż w trzecim. Ile orzechów było razem w odkrytych magazynach, jeżeli w trzecim Kubuś naliczył 40 sztuk?
Zad 3 (4 pkt.)
Kasia przeczytała na wakacjach 2 razy więcej książek niż Ala. Razem przeczytały 12 książek. Po ile książek przeczytała każda dziewczynka?
Zad 4 (4 pkt.)
Pusta ceramiczna donica waży 676 dag. Gdy do donicy wsypano połowę ziemi z worka, waga wskazywała wartość 948 dag. Ile będzie ważyć donica, gdy dosypiemy resztę ziemi?
Zad 5* (5 pkt.)
Dwa pudełka herbaty i dwie butelki soku kosztują razem 16 zł. Pudełko tej herbaty i trzy takie soki kosztują 14 zł. Ile kosztuje herbata, a ile sok?
Wskazówka: Zadanie przedstaw w formie ilustracji graficznej, lepiej je zrozumiesz.
Liga Matematyczna - kl. V - styczeń
Zad 1. (3pkt)
Znajdź liczbę będącą trzykrotnością sumy iloczynów 7 i 6 oraz 9 i 8.
Zad 2 (3pkt)
Na zawodach lekkoatletycznych rozegrano bieg na 10 km. Tomek biegu nie ukończył, a swoim kolegom zadał pytanie: Ile metrów zabrakło mi do linii mety, jeżeli przebiegłem 8631 metrów, 3456 decymetrów i 12340 centymetrów?
Zad 3 (4pkt)
Architekt ma dwa plany tego samego budynku: jeden w skali 1:20, drugi w skali 1:50. Jaka jest na planie w skali 1:50 szerokość fasady tego budynku, jeśli jest ona równa 20 cm na planie w skali 1:20?
Zad 4 (4pkt)
Wymiary prostokąta są równe 9 cm i 4 cm, a pole kwadratu jest 4 razy większe od pola prostokąta. Oblicz obwód tego kwadratu.
Zad 5* (5pkt)
Odcinki zaznaczone na niebiesko są wysokościami trójkąta . Oblicz miarę kąta α.
Liga Matematyczna - kl. VI - styczeń
Zad 1. (3pkt)
Wypisz wszystkie liczby złożone, zawarte między liczbami 41 a 61.
Zad 2 (3pkt)
Obwód trapezu prostokątnego jest równy 10 cm. Krótsza podstawa i krótsze ramię są tej samej dlugości. Druga podstawa jest o 3 cm dluższa od krótszej podstawy, a drugie ramię o 2 cm dłuższe od krótszej podstawy. Oblicz długości boków tego trapezu.
Zad 3 (4pkt)
Oblicz długość przekątnych prostokąta wiedząc, że przecinają się pod kątem 60 stopni, a krótszy bok prostokąta ma 5 cm.
Zad 4 (4pkt)
Pole prostokąta o długości 350 m powiększono w ten sposób, że jego długość i szerokość zwiększono o 60 m i dzięki temu powierzchnia tego pola wzrosła o 390 arów. Jakie wymiary ma on teraz?
Zad 5* (5pkt)
Odległość 6km od domu do szkoły Grześ pokonał w jedną godzinę. Z powrotem szedł ta samą drogą z prędkością 4km/h. W jakim czasie Grześ przebywa drogę do szkoły i z powrotem? Jaka jest średnia prędkość Grzesia na tej drodze?