Kryteria oceniania zachowania

I. Stosunek do nauki - w stosunku do swoich możliwości, wkładu pracy uczeń osiąga wyniki:

- maksymalne

- dość wysokie

- przeciętne

- niskie

II. Frekwencja

- uczeń ma wszystkie godziny nieobecności usprawiedliwione i nie ma spóźnień

- uczeń ma niewielką liczbę godzin nieobecności nieusprawiedliwionych lub spóźnień

- uczeń czasami opuszcza lekcje bez usprawiedliwienia lub spóźnia się

- uczeń często opuszcza lekcje bez usprawiedliwienia lub spóźnia się

III. Rozwój własnych uzdolnień i zainteresowań

- uczeń uczestniczy w zajęciach szkolnych kół zainteresowań, olimpiadach przedmiotowych, konkursach, reprezentuje szkołę w zawodach sportowych, pracuje na rzecz szkoły, klasy, pomaga w organizowaniu imprez szkolnych albo w innej formie rozwija swoje możliwości, co przynosi mu osiągnięcia i sukcesy

- uczeń uczestniczy w zajęciach szkolnych kół zainteresowań, jest zainteresowany samorozwojem, chętnie pomaga kolegom w nauce, osiąga wysoki stopień wiedzy w zakresie niektórych przedmiotów uczeń nie jest zainteresowany samorozwojem, satysfakcjonuje go uzyskanie przeciętnych wyników w nauce, uczeń nie jest zainteresowany uzyskaniem choćby przeciętnych wyników w nauce

IV. Dbałość o wygląd zewnętrzny

- uczeń dba o swój wygląd, jest zawsze czysty i stosownie ubrany, a na terenie szkoły chodzi w obuwiu ustalonym w regulaminie

- zdarzyło się kilkakrotnie, że strój ucznia lub jego higiena budziły zastrzeżenia

- uczniowi trzeba często przypominać o potrzebie dbałości o higienę i odpowiedni strój

- uczeń jest zwykle niestosownie ubrany, nie dba o higienę i nie reaguje na zwracane uwagi

V. Sumienność, poczucie odpowiedzialności

- uczeń zwykle dotrzymuje ustalonych terminów, rzetelnie wywiązuje się z powierzonych mu oraz podejmowanych dobrowolnie prac i zadań

- uczeń zwykle dotrzymuje ustalonych terminów, wykonuje powierzone mu prace i zadania, czasami podejmuje dobrowolne zobowiązania, które stara się wykonać terminowo i solidnie

- zdarza się, że uczeń nie dotrzymuje ustalonych terminów lub niezbyt dobrze wywiązuje się z powierzonych mu zadań, rzadko podejmuje dobrowolne zobowiązania, ale dobrze się z nich wywiązuje

- uczeń zwykle nie dotrzymuje ustalonych terminów, nie wykonuje powierzonych mu prac i zadań, nie podejmuje dobrowolnych zobowiązań

VI. Takt i kultura w stosunkach z ludźmi

- uczeń jest zawsze taktowny, prezentuje wysoka kulturę słowa i dyskusji, a jego postawa nacechowana jest życzliwością do otoczenia

- uczeń jest zwykle taktowny, życzliwie usposobiony, dba o kulturę słowa, zdarzyło się (kilka razy), że uczeń zachował się nietaktownie lub stracił samokontrolę, użył mało kulturalnego słowa w rozmowie lub dyskusji

- uczeń często bywa nietaktowny, czasami używa wulgaryzmów uczeń jest zwykle nietaktowny, używa wulgaryzmów, jest agresywny - nie stara się nawet o zachowanie kulturalnych form w rozmowie czy dyskusji

VII. Postawa moralna i społeczna

- uczeń wykazuje się uczciwością, zawsze reaguje na przejawy zła, szanuje godność osobistą własną i innych osób, posiada szacunek dla pracy swojej i innych, chętnie pomaga innym, potrafi współdziałać w grupie

- zwykle postępuje uczciwie, reaguje na przejawy zła, stara się szanować siebie i innych, ceni własną i cudzą pracę, mienie publiczne i własne, nie uchyla się od pomocy innym, uczestniczy w pracy na rzecz grupy

- często nie przestrzega zasad uczciwości, zwykle nie reaguje na przejawy zła, nie szanuje godności własnej i innych, nie ma skłonności do poszanowania siebie i innych, brak mu szacunku dla pracy i własności, niechętnie reaguje na prośby kolegów o pomoc, często unika pracy w zespole

- postępowanie ucznia jest sprzeczne z zasadami uczciwości, jest obojętny wobec przejawów zła, nie szanuje godności własnej i innych ludzi, nie widzi potrzeby szanowania pracy oraz własności, unika lub odmawia jakichkolwiek działań na rzecz innych ludzi lub zespołu

VIII. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa

- uczeń zawsze sam przestrzega zasad bezpieczeństwa i prawidłowo reaguje na występujące zagrożenia

- zdarzyło się (1-2 razy), że uczeń spowodował zagrożenie bezpieczeństwa własnego lub innych osób albo zlekceważył takie zagrożenie, ale zareagował na zwróconą mu uwagę

- czasami trzeba zwracać uczniowi uwagę na to, że jego postępowanie stanowi zagrożenie, niekiedy lekceważy on takie zagrożenie i nie reaguje na zwracane uwagi

- często zachowanie ucznia stwarza zagrożenie lub uczeń często lekceważy niebezpieczeństwo i nie zmienia swojej postawy mimo uwag

IX. Postawa wobec nałogów i uzależnień

- nie stwierdzono u ucznia żadnych nałogów czy uzależnień, swoją postawą zachęca innych do naśladowania lub wspomaga innych w zaniechaniu nałogu

- zdarzyło się, że uczeń palił papierosy i sytuacja taka nie powtórzyła się

- stwierdzono, uczeń pali papierosy

- stwierdzono, że uczeń pali papierosy, pije alkohol, przyjmuje narkotyki